Dag 27 Montherme - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Dag 27 Montherme - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Dag 27 Montherme

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

29 Augustus 2009 | Frankrijk, Reims

Ik krijg mijn rekening op naam van Way to compostela ipv mijn eigen naam. Volgens mij heeft hij me ook gematst.
De route is vandaag een beetje saai er zijn geen dorpjes onderweg. Het is wel een mooie groene route en er zijn nog wat recreatieschepen; meest nederlanders. Er wordt wat afgezwaaid.
Na een pauze op een bankje tref ik een kilometer verder een prachtig terras, pikken natuurlijk.
Ik bestel een sandwich, wat hier een half stokbrood is, met een biertje en een koffie na. Zo dat doet een mens goed.
Na anderhalf uur lopen bereik ik Montherme. Ik duik een kroeg in want de natuur roept.
Het is een soort cafe wat je hier meer ziet. De tv staat aan met paardenrennen, de krasloten liggen in een vitrine zoals bij ons de snoeprepen en de lottoformulieren vinden gretig aftrek. En als je nu denkt dat het meest mannen zijn heb je het mis.
Via de VVV krijg ik plaats in De la Paix een hotel met uitzicht op de Maas.
Deze keer heb ik een oranje kamer.
De voorzienigen zijn oke alleen de afwerking is van de franse slag.
Het hotel staat te koop en dat merk je dan ook.
Op het terras doet een nederlandse man zijn beklag dat het lastig is dat je moet plassen en in de auto zit. Dat is inderdaad lastig voor een man om te stoppen en zijn jonge heer achter een boom te luchten. Zijn vrouw is het met me eens dat de heren het makkelijker hebben en dan hebben ze ook nog klachten. Hij is een beetje doof dus hoort het gelukkig niet.
Ook logeert er een stel waarvan hij op raspoetin lijkt en zij op een non. Ze zijn hevig verliefd. Prachtig.
Ik neem een dagschotel die ik inderdaad beter gedag kan zeggen en ga op mijn kamer CNN kijken. Dan weet ik wat er in de wereld gebeurt. Nog even een blaar doorprikken en dan slapen.




  • 29 Augustus 2009 - 11:17

    Desiree:

    Wat lees ik nou.....een blaar??? Wel smeren met die tubetjes die je in Nijmegen gekocht heb he?
    Ik zit helemaal in je verhaal, dus ga snel verder lezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Reims

Voetreis

Wandelen naar Santiago de Compostela

Recente Reisverslagen:

28 November 2009

Epiloog

17 November 2009

Dag 111 Santiago

16 November 2009

Dag 110 Pedrouzo

16 November 2009

Dag 109 Melide

16 November 2009

Dag 108 Ventas de Naron
Liana

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 394318

Voorgaande reizen:

30 Juli 2009 - 22 November 2009

Voetreis

30 November -0001 - 30 November -0001

Wandelverslagen

30 November -0001 - 30 November -0001

Fietsverslagen

Landen bezocht: