Dag 59 Crozant - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Dag 59 Crozant - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Dag 59 Crozant

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

30 September 2009 | Frankrijk, Parijs

Het hotel heb ik gisteren al geregeld en dat kon in het nederlands. Maar op de gok gedaan, slechter dan Le Chopin in La Chartre kan het niet zijn.
Ik vertrek vroeg. Omdat door het verblijf in Nohant de route wat gewijzigd is, wil ik in 1 keer naar Crozant en laat Garlisse liggen.
Ik verloop me nog een keer, maar geraak op de goede weg.
In Orsennes is er heerlijke koffie en 3km verderop is er alweer een mogelijkheid. Dit had ik niet verwacht.
De lunch gebruik ik onder een boom op grasveldje langs de weg in L'aubier. Als ik weer wil gaan komt er vrouw aanlopen, die me 4 perzikken in de hand stopt en me goede reis wenst. Wat zijn er toch een hoop aardige mensen.
Ik eet er 1 op en stop de andere 3 in mijn zak. Bij een volgende stop blijken ze toch rijper dan gedacht. Nou ja wassen moet ik toch iedere dag.
Tegen half 2 ben ik al in het hotel, het was korter dan ingeschat.
Het hotel heeft ook een rondvaartboot, een mooie gelegenheid om wat meer van de omgeving te zien.
Later raak ik in gesprek met de eigenaar en door mijn tongval spreken we verder in het fries.
2 Friezen om utens, grappig.
Er is ook een autoclub, dit is wat voor Leo, ferrari's, porche's, en meer van dat speelgoed. Ik heb maar een paar foto's gemaakt.
Er is internet in het hotel. Ik probeer een verhaaltje te plaatsen, maar dat lukt niet de verbinding valt weg. Gelukkig heb ik de reacties wel kunnen lezen. Leuk.
Op het terras tref ik een fietser die het thuisfront probeert te bellen, ik stuur hem naar het parkeerterrein beneden, dit is de enigste plek waar je verbinding kunt krijgen. We zitten tussen de rotsformaties.
Even later komt zijn maat er ook bij en we raken aan de klets. Het zijn 2 gewezen bankmedewerkers. De 1 komt uit Amsterdam en de andere uit Rotterdam. In gedachten noem ik ze AMRO. (voor alle duidelijkheid: hier staan ze niet op de vutlijst).
AM woont tegenwoordig op nog geen 40km van Oosterwolde en RO is daar ook bekend. Later begrijp ik dat wat beter als ze vertellen wat voor werk ze gedaan hebben.
We gebruiken namelijk het diner samen en dan komen de verhalen onder het genot van een flesje wijn wel los.
RO geniet van zijn pensioen, maar AM kan er maar moeilijk aan wennen.
Het valt ook niet mee te ontdekken dat werk wel door kan gaan zonder jouw. Hij zal er wel aan wennen.
Ik laat me niet verleiden om pas om 8.30 uur met hen te ontbijten en als laatsten doen we het licht uit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Voetreis

Wandelen naar Santiago de Compostela

Recente Reisverslagen:

28 November 2009

Epiloog

17 November 2009

Dag 111 Santiago

16 November 2009

Dag 110 Pedrouzo

16 November 2009

Dag 109 Melide

16 November 2009

Dag 108 Ventas de Naron
Liana

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 394247

Voorgaande reizen:

30 Juli 2009 - 22 November 2009

Voetreis

30 November -0001 - 30 November -0001

Wandelverslagen

30 November -0001 - 30 November -0001

Fietsverslagen

Landen bezocht: