Dag 65 Flavignac - Reisverslag uit Périgueux, Frankrijk van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Dag 65 Flavignac - Reisverslag uit Périgueux, Frankrijk van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Dag 65 Flavignac

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

05 Oktober 2009 | Frankrijk, Périgueux

Het duurt altijd een tijdje voordat je zo'n grote stad uit bent, maar dan is het ook direkt weer rustig, tenminste op de route.
In Aixe-sur-Vienne weer lekker aan de koffie en bij de bakker wat krachtvoer; pain au chocolat. Hier is markt, maar die sla ik deze keer over.
De route gaat via een prachtige vallei Mas Neuf, langs molens en ezels (hebben ze hier veel).
In St. Martin le Vieux op de kerktrap gebruik ik de lunch. Het laatste stuk zie ik friese melkkoeien, die wel buiten mogen.
Ik ga naar de Mairie om de sleutel van de gite en deze ziet er ook al goed uit. Al zou ik wel willen dat er wat vaker een centrifuge zou staan, zeker om deze tijd van het jaar handig, dan zijn je kleren de andere ochtend in ieder geval droog.
Het plaatselijke restaurant heeft vanavond geen kok, dus dat wordt zelf koken, gelukkig is er een winkel.
Jelle heeft gevraagd wat je zoal doet als je in een plaatsje aankomt, want ik ben weer op tijd vandaag. Allereerst natuurlijk naar het slaapadres of als je dat nog niet hebt er een opzoeken. Daarna douchen en de was doen. Vervolgens de route voor de andere dag bekijken, waar zijn faciliteiten, hoe laat is de bakker open bv. op zondag kun je vaak 's morgens wel brood krijgen, maar de rest moet je van te voren inkopen.
Is er wat te bekijken, dan doe je dat. Meestal blijft het bij een kerk en een plaatselijk terras. Meer is er vaak niet. Soms ligt er een krant, het lezen gaat wat beter, maar je mist toch een stuk basiskennis. In de brugklas 3 verschillende leerkrachten en nummer 4 verschijnt het tweede jaar. Een corrupte spaanse non. Jammer dat ik geen krullen heb, een kam erdoor en het had me een voldoende opgeleverd; je kunt wel nagaan welk vak er als eerste uitging.
Ik kan er nog boos om worden. Wat voor "spul" zetten ze voor de klas, misschien weten ze wel wat van hun vak, maar didactisch zijn ze zeer zwakbegaafd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Périgueux

Voetreis

Wandelen naar Santiago de Compostela

Recente Reisverslagen:

28 November 2009

Epiloog

17 November 2009

Dag 111 Santiago

16 November 2009

Dag 110 Pedrouzo

16 November 2009

Dag 109 Melide

16 November 2009

Dag 108 Ventas de Naron
Liana

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 394326

Voorgaande reizen:

30 Juli 2009 - 22 November 2009

Voetreis

30 November -0001 - 30 November -0001

Wandelverslagen

30 November -0001 - 30 November -0001

Fietsverslagen

Landen bezocht: