Dag 75 Mont-de-Marsan - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Dag 75 Mont-de-Marsan - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Dag 75 Mont-de-Marsan

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

13 Oktober 2009 | Frankrijk, Parijs

Om 7.00 gaat de wekker. F blijft nog even in zijn bed, wat zijn ochtendhumeur ten goede komt. Ik denk dat hij een bidplaatje aan het lezen is.
Er is een supermarkt open, want maandag is soms nog erger dan zondag. Ach ik gun de bakkers wel een dag rust.
Het begint te miezeren.
In Corbleu is de kerk dicht, maar in Bostens kunnen we schuilen. Er is wel een vrouw die ons erop wijst dat de sleutel in de deur zit. Het ziet slecht met een beregende bril.
Het lukt C om een aansteker bij de buren te lenen, want F wil een kaarsje opsteken.
In Gailleres is een restaurant en ik heb caffeine nodig. Ik zeg de anderen om maar door te lopen.
Ik vraag om een sandwich, maar dat is niet mogelijk. Ik koop een stokbrood dat naast de koffiemachine ligt en haal een stuk kaas uit het winkeltje aan de linkerkant van het apparaat en maak mijn eigen sandwich.
De zoon ruimt later zelfs de kruimels op. Hij kan engels praten en vindt dat geweldig.
In Bougue zitten C en F op een bankje te lunchen en we gaan de laatste 10 km over een oude spoorbaan, waar een prachtig fietspad op aangelegd is.
Het gaat niet zo hard meer, we worden regelmatig aangesproken.
De refuge is gauw gevonden. Ik ga op zoek naar een internetcafe en F naar een schoenenzaak. Alleen ik heb geluk.
Als de dame van de refuge is geweest gaan we op zoek naar een restaurant. Er is alleen een magnetron en waterkoker in de refuge. Wel is de koelkast gevuld.
Het heeft nogal wat voeten in de aarde voordat we wat gevonden hebben wat F aanstaat. Hij heeft nogal wat eisen op voedselgebied. Niet dat dat erg is, hij kan lekker koken en ook nu eten we ook weer lekker. Hij trakteert zelfs op een fles Cotes de Blaye. Hij maakt vol passie een tekening op het papieren tafellaken. C valt van de wijn bijna in slaap en F heeft een kleur op de wangen en is behoorlijk uitgelaten.
Morgen lopen we waarschijnlijk niet samen, maar C zie ik in de volgende refuge.
Zondag zijn we waarschijnlijk in St Jean Pied de Port om te beginnen aan de camino frances, in Spanje.
Tot gauw.



  • 13 Oktober 2009 - 09:52

    Janet:

    Leuke verhalen weer.Succes met lopen.

  • 13 Oktober 2009 - 10:04

    Desiree:

    Dat was weer een hoop leesvoer:) O O die F staat niet voor favoriet hè? Ik zie het helemaal voor me, hahaha.
    Onvoorstelbaar dat je bijna in Spanje bent.
    Ook komisch trouwens dat je zelf even je sandwich maakt, hadden hun ook kunnen bedenken:)
    Heel veel plezier maar weer, die laatste 1000km komt vast ook wel goed.

  • 13 Oktober 2009 - 11:28

    Trudy:

    Heerlijk die verhalen van je, het is gewoon genieten. Zal ook wel weer eens lekker geweest zijn om niet de hele tijd alleen te moeten lopen, ondanks dat F me niet de makkelijkste lijkt. Veel plezier en goed weer voor de rest van de reis.

  • 13 Oktober 2009 - 15:09

    Susanna:

    na al die zware kost van de uni is dit wel even lekker lezen zeg. Ik ga nu naar mijn eerste les van Frans, dus au revoir et un bon voyage en France!

  • 13 Oktober 2009 - 18:47

    Geertje:

    Hoi Lili, wat weer een leuk verhaal, zo beleef je nog eens wat onderweg.
    Het is onvoorstelbaar dat je al bijna in Spanje bent, nog zo'n 1000 km. Dat moet geen probleem meer voor jou zijn. groetjes van ons allemaal uit de Fochtel

  • 13 Oktober 2009 - 20:17

    Wiep:

    hebben vaak aan je gedacht onderweg en hebben nog meer bewondering en respect voor jou gekregen geniet ook van je verslagen
    hoop dat de rest van je reis ook goed mag verlopen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Voetreis

Wandelen naar Santiago de Compostela

Recente Reisverslagen:

28 November 2009

Epiloog

17 November 2009

Dag 111 Santiago

16 November 2009

Dag 110 Pedrouzo

16 November 2009

Dag 109 Melide

16 November 2009

Dag 108 Ventas de Naron
Liana

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 394332

Voorgaande reizen:

30 Juli 2009 - 22 November 2009

Voetreis

30 November -0001 - 30 November -0001

Wandelverslagen

30 November -0001 - 30 November -0001

Fietsverslagen

Landen bezocht: