Dag 82 Ronceveaux - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Dag 82 Ronceveaux - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Dag 82 Ronceveaux

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

19 Oktober 2009 | Spanje, Roncesvalles

Vandaag staat er een zware etappe op het programma.
Wat heb ik ertegenop gezien. Al dagen in de verte de hoge bergen. Gisteren kwam er een gelatenheid over me heen. Ze kwamen niet dichter bij en gingen ook niet weg. Dit zal ook wel lukken.
Het postkantoor is pas om 9.00 uur open en 8.00 uur moeten we uit de refuge. Ik ga koffiedrinken met pa en zoon Tell en mijn bedgenoot uit Kiel.
Daarna naar de supermarkt, sportzaak en het postkantoor.
Gelukkig is mijn gids aangekomen en er zit nog een cadeautje van Jelle bij.
Het is wel op mij van toepassing. Ik ga lekker niet zeggen wat het is.
Ik ga weer langs de weg en neem koffie op de frans spaanse grens.
Het laatste stuk is behoorlijk pittig.
Ik heb met mezelf afgesproken dat ik van kilometerpaal naar kilometerpaal loop. Dit lukt niet altijd en de snelheid heeft een rollatortempo.
Wat ik ben ik blij als ik de kapel zie. Ik ga nog naar het informatiecentrum over vogels en dan is het nog 1,5 km.
Ik neem een foto van een mooie madonna en als ik me omdraai zie ik het klooster.
Er werd gezegd dat er geen voorzieningen waren. Ik heb voor niets boodschappen gedaan, want er zijn wel 2 restaurants. De eerste die ik tegen kom ga ik binnen. Ik tref 2 fietsers uit Duitsland en we bestellen meteen een diner voor vanavond.
Het douchen sla ik eerst maar even over, want ik tref de anderen ook weer. Het is G zijn laatste avond dus dat moet gevierd worden.
Mieke is gevallen en is naar de dokter geweest.
Ik spreek nog met belgen die in Frankrijk wonen.
Met mijn maatjes ga ik aan de sangria en ontdek internet. Direkt maar even bijwerken.



  • 20 Oktober 2009 - 09:36

    Jeannette:

    Goed zo mama, ga zo door! De bergen bestaan eigenlijk maar uit heel veel stukjes van een kilometer en een kilometer is helemaal niet ver, je hebt er toch al meer dan 1000 gedaan, dus dit wordt een makkie voor je!

    kus van jeannette

  • 20 Oktober 2009 - 20:09

    Atsje En Syb:

    Liana,
    Nu zit je op de klassieke "Camino Frances" na de col op 1000 m gepasserd te zijn.
    Hoe is het weer daar?
    Hier is koud en schraal met een harde oostelijke wind.
    Bon courage!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Roncesvalles

Voetreis

Wandelen naar Santiago de Compostela

Recente Reisverslagen:

28 November 2009

Epiloog

17 November 2009

Dag 111 Santiago

16 November 2009

Dag 110 Pedrouzo

16 November 2009

Dag 109 Melide

16 November 2009

Dag 108 Ventas de Naron
Liana

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 394220

Voorgaande reizen:

30 Juli 2009 - 22 November 2009

Voetreis

30 November -0001 - 30 November -0001

Wandelverslagen

30 November -0001 - 30 November -0001

Fietsverslagen

Landen bezocht: