Dag 87 Torres del Rio - Reisverslag uit Nájera, Spanje van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Dag 87 Torres del Rio - Reisverslag uit Nájera, Spanje van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Dag 87 Torres del Rio

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

26 Oktober 2009 | Spanje, Nájera

In Ayegui bij het klooster van Irache is een wijnfontein. Ik had er al rekening meegehouden en mijn kleine flesje niet met water gevuld.
In Villamayor krijgen we bij de herberg thee en koekjes aangeboden. Ik sla dit niet af. BBC gaan verder.
De volgende 12 km neem ik de fietsroute. Er staat gelukkig wat wind, anders zou het bloedheet zijn. De omgeving lijkt soms op het duingebied van Bergen aan zee, met de white cliffs of Dover (hebben we ook een paar keer gezongen) op de achtergrond.
In Los Arcos tref ik ze weer. We willen verder want het is nog maar 13.30 uur. Dankzij mijn stamtafelnetwerken, is de spanjaard met wie ik aan de wijn heb gezeten, bereid naar de herberg te bellen. Die is open, maar ik ga eerst de economie wat stimuleren.
De mensen zijn de laatste dagen een stuk vriendelijker geworden. Er wordt normaal gegroet, soms vragen ze waar je vandaan komt. Dit maakt de camino toch een stuk leuker.
We slapen in een particuliere herberg Casa Mari. Het is schoon en alle voorzieningen zijn er. Maar het mooiste zijn de terrassen, die uitzicht geven over de velden en het dorp. Hier wordt de meegesleepte gratis wijn soldaat gemaakt. Ik was natuurlijk niet de enigste die iets in zijn flesje had.
En de dag wordt weer besloten in het plaatselijke restaurant, waar we nog een bekende treffen en ook weer wat nieuwe pelgrims.