Dag 45 Arcy-sur-Cure - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Dag 45 Arcy-sur-Cure - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Dag 45 Arcy-sur-Cure

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

13 September 2009 | Frankrijk, Vézelay

Lekker geslapen al waren de vaste bewoners wel wat rumoerig. Het gebouw wordt gerenoveerd dus de gehorigheid zal straks beter zijn. Het gaat lekker met het lopen en er is koffie onderweg. Je kunt merken dat het hier wat toeristischer is. Ik kom in een prachtig oud plaatsje genaamd Cravant. Het is 12 uur en ik ga lunchen, dat doen de Fransen namelijk ook op het heetst van de dag. Ook hier een prachtige uuwerktoren. Ik ga verder naar een plaatsje met voldoende slaapgelegenheid. Als ik het dorp in loop zie ik dat er een bruiloft is, dat voorspelt niet veel goeds. Ik vraag naar een gite, maar niemand doet open. De buurvrouw weet niet waar de eigenaar is, maar de auto staat er wel. Ik bel het hotel: vol. Het volgende dorp gebeld: staat verkeerd op de lijst. Ik spreek andere buurvrouwen aan en er blijkt een Amerikaanse tussen te zitten. Ze neemt me mee naar huis en ze gaat bellen. Ze heeft namelijk een nieuwe gite gezien boven in het dorp. Ondertussen krijg ik een kop thee. De Amerikaanse vrouw en haar Franse man hebbben geen plaats meer, ze hebben al 11 gasten. De nieuwe gite is vrij en ze brengt me met de auto naar boven. Ik kom in een prachtig huis en wat het belangrijkste is: ER STAAT EEN WASMACHINE + DROGER!! Dit hebben mijn kleren 5 weken moeten missen. Bijna alles gaat er 's avonds in. Maar eerst moest ik nog boodschappen doen voor het avondeten, gelukkig krijg ik een lift. Via een sluiproute kom ik even later weer boven in dit aardse paradijsje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Vézelay

Voetreis

Wandelen naar Santiago de Compostela

Recente Reisverslagen:

28 November 2009

Epiloog

17 November 2009

Dag 111 Santiago

16 November 2009

Dag 110 Pedrouzo

16 November 2009

Dag 109 Melide

16 November 2009

Dag 108 Ventas de Naron
Liana

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 394111

Voorgaande reizen:

30 Juli 2009 - 22 November 2009

Voetreis

30 November -0001 - 30 November -0001

Wandelverslagen

30 November -0001 - 30 November -0001

Fietsverslagen

Landen bezocht: