Dag 44 Auxerre - Reisverslag uit Auxerre, Frankrijk van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Dag 44 Auxerre - Reisverslag uit Auxerre, Frankrijk van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Dag 44 Auxerre

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

11 September 2009 | Frankrijk, Auxerre

Hallo allemaal,
Eindelijk weer eens een internetcafe met een heel smerig toetsenbord, bah, en een trage computer.
Ik heb laatst maar een kladblokje gekocht en schrijf iedere avond een verslag. Ik zal vandaag of morgen onze Suus wat toesturen, die kan veel sneller typen dan mij.
Ik zit dus in Auxerre en ben hier via Brienne le Chateau, Magnant, Bar sur Seine, Bragnelogne en Chablis beland. Het is nog 2 of 3 dagen naar Vezelay. Als het goed is ligt daar een nieuwe route op mij te wachten.
Gisteren in Chablis zag ik dat het nog ruim 2000 km was. Eerder zag ik een onofficieel bord van 1500 km. nou ja wat maakt het uit.
Ik ben vanmorgen vertrokken uit Chablis. De afstand is vandaag niet zo groot, maar doordat ik mij verliep was ik pas tegen 2 uur hier. Ik mag van moeders niet alleen door het bos, dus vandaag moest ik een stuk langs de grote weg, wat is nu gevaarlijker?
Het was gelukkig niet zo druk, maar als ik een vrachtwagen hoor duik ik wel in de berm. Er wordt hier trouwens goed rekening gehouden met de voetgangers, kunnen ze in Nederland wat van leren.
Het VVV was nog dicht tot 14.00 uur dus maar terrassen waar ik met een paar aardige engelsmannen en een frans fietsechtpaar in gesprek raakte.
Via het VVV weer een goedkope kamer gescoord. Helemaal voor mij alleen, vandaag wel schone lakens en inclusief ontbijt, sanitair moet wel met 10 anderen gedeeld worden, maar gelukkig niet tegelijk. Als ik wil kan ik morgenvroeg al om 4 uur ontbijten. niet dus. Ik heb mijn wekker op 6.00 uur staan, maar ik draai mij dan nog een keer om, het is nog donker om die tijd.
Verder gaat alles prima, de voetjes doen het redelijk goed en de blaren blijven weg. Ik loop weer om mijn oudjes (bedankt Susanna). Als die het volhouden tot het eind, gaat de brand erin. Dat is een ritueel als je in Finesterra bent en anders laat ik ze misschien toch weer oplappen.
Ik mis jullie allen soms wel. Gisteren is de djembee weer begonnen. Jullie mogen niet te veel nieuws leren, want dan laat Moustapha mij niet meer toe en moet ik bij de beginners. Op zich niet zo erg, maar dan zit ik om 8 uur al in de kroeg de pot te verteren. En trouwens Tineke je hebt mijn mailadres, maar daarmee onthoudt je wel de overige lezers van je mooie Dieverse dialect.
De eerste wandeltochten zijn ook al weer geweest en ik neem aan dat doordeweekse en zondagse lopers ook nog steeds actief zijn.
Susanna gaat verhuizen en moeders kan niet helpen, gelukkig helpen Jeannette en Ivan
Ooit kom ik wel eens weer, maar voorlopig bevalt het me nog prima.
Even voor de statistieken ik heb 874 km gelopen.
Auxerre is een leuke stad daar ga ik nu van genieten en zien dat ik een lekkere bourgondische maaltijd krijg.
Bedankt voor alle reacties ik stel dat zeer op prijs.
Groetjes en tot een volgende keer.
Liana


  • 11 September 2009 - 17:44

    Haijo:

    Met veel interesse lees ik steeds de reisverslagen. Wat jij beleeft staat in schril contrast met onze belevenissen van de wekelijkse wandelingen rondom Oosterwolde. Weinig kloosters, weinig terrassen, weinig pelgrims, etc. Mijn bewondering is erg groot wat jij presteert. Houd het vol en blijf ons verrassen met je leuke reisverhalen.

  • 12 September 2009 - 07:35

    Janet:

    Hoi zus.Je bent al een eind op weg.Tof dat je zoveel verschillende mensen ontmoet.Ik bel je nog waar je de 24e bent.Ga je dan een dagje niet lopen of zien we je 's middags?Je broek ligt al klaar,als we nog wat mee moeten nemen dan hoor ik het wel.We vertrekken de 22e via de champagnestreek,kunnen we weer wat van dat edele vocht inslaan.Maandag nog een midweek naar de Belgische kust,Susanna komt ook nog een paar dagen.Gezellig.

  • 12 September 2009 - 10:05

    Gré Greben:

    Hallo Liana,

    Ik heb een enorme bewondering voor je voetreis,op afstand reis ik met je mee,wat ik heel erg leuk vind.
    Veel sterkte en de groetjes van tante gré

  • 13 September 2009 - 07:58

    Susanna:

    Hey ma, blij dat alles goed gaat. Ik houd je mail wel bij en heb contact met Job. Wonder boven wonder passen al mijn spullen in de auto van Ivan, al moet ik nu zelf met de trein. Ik ga zometeen vertrekken en volgende week nog een paar dagen naar Oostende met Janet, Leo en Desi.
    Ik stuur je snel mijn nieuwe mobiele nummer toe.
    Succes met lopen!!
    x suus

  • 13 September 2009 - 07:59

    Susanna:

    O ja vergeten!
    Je schoenen zijn naar de schoenmaker, Jeannette neemt ze komend weekend mee naar Antwerpen, heb je nog andere wensen dan moet je dat snel doorgeven, aangezien het nog maar twee weken zijn.
    x

  • 13 September 2009 - 13:02

    Desiree:

    Hoi Liana
    Inderdaad zijn de tochten weer begonnen en heb nog geen enkele keer "alleen"
    gelopen. Ik moet mijn conditie natuurlijk wel op peil houden, anders is het verschil te groot als je weer terug bent;)
    Als ik het goed begrijp loop je dus weer op je oude schoenen? De andere versie van Meindl is dus geen succes.
    Ik wens je weer mooie zonnige dagen toe, hoewel het hier al aardig wisselvallig begint te worden.
    Groetjes Desiree

  • 13 September 2009 - 18:24

    Syb & Atsje Zeinstra:

    We hebben nu al je verslagen gelezen wat een paar uurtjes kostte.
    Heel interessant en zo herkenbaar. We hebben genoten.Vrijdag was je in Auxerre zodat je nu misschien al in Vézelay bent gearriveerd. Wij wensen je fijne ontmoetingen, geen blaren en een goede gezondheid. We blijven je verder volgen. Hartelijke groeten van Atsje en Syb.

  • 13 September 2009 - 19:59

    Patrick & Christie:

    Via, via hoorde ik dat je je reisverhalen met ons deelt. Wat leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. En wat knap van je! Succes en we blijven je volgen.

    Groeten, Patrick en Christie

  • 14 September 2009 - 18:32

    Susanna:

    bedankt voor je kaartje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Auxerre

Voetreis

Wandelen naar Santiago de Compostela

Recente Reisverslagen:

28 November 2009

Epiloog

17 November 2009

Dag 111 Santiago

16 November 2009

Dag 110 Pedrouzo

16 November 2009

Dag 109 Melide

16 November 2009

Dag 108 Ventas de Naron
Liana

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 394332

Voorgaande reizen:

30 Juli 2009 - 22 November 2009

Voetreis

30 November -0001 - 30 November -0001

Wandelverslagen

30 November -0001 - 30 November -0001

Fietsverslagen

Landen bezocht: