Dag 4 Hellendoorn - Reisverslag uit Elst, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Dag 4 Hellendoorn - Reisverslag uit Elst, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Dag 4 Hellendoorn

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

05 Augustus 2009 | Nederland, Elst

Van Klaske kregen we een heerlijk ontbijt en de opmerking snein is rein.
En dat was ook zo. Uiteindelijk toch maar de tassen op de kar gebonden en vertrokken. Er is ook iets met de sluiting van de kar, maar we laten het maar zo, hij kan niet los schieten.
In Ommen hebben we de aansluiting op het Pieterpad, maar omdat het daarboven ook wat rommelde besloot ik om eerst langs de weg te gaan lopen. In Nieuwebrug trof ik bij de koffie medepieterpadlopers. Het meisje waar ik even mee sprak blijkt het petekind van de familie Van Gurp uit Oosterwolde.
Op de pieterpadroute besluit ik het fietspad aan te houden. Ik heb geen zin in modder en drek, het is tenslotte geen Flal-wandeltocht.
Ik mis daardoor een hoge berg, maar de Looberg en de Lemelerberg zijn ook prima.
In Lemele is alles gesloten. Ik pauzeer in een hokje en neem contact op met Jelle, die al in Hellendoorn is.
Ik besluit weer langs de weg te gaan lopen, want het is nat, bah.
Ik heb de pest in, maar dan kom ik langs een kleine begraafplaats met een gedenkteken voor in de oorlog opgehaalde joden. Wat hadden zij hier graag in de regen gelopen en het humeur slaat op slag om en ik loop vrolijk Hellendoorn binnen.
We moeten weer terug op de route naar ons logeeradres, maar we hebben een huisje voor ons zelf, geweldig.
We worden weer hartelijk ontvangen (door strandzesdaagse lopers) en de kachel wordt aangezet.
Ik mag een fiets lenen om in het dorp te gaan eten en dat wordt een lekkere maaltijd in De Tonne.
20 km voor vandaag was mooi genoeg.

• 05 Augustus 2009 - 22:59

Desiree:

Tsjonge wat een speciale ontmoetingen zeg.
    Oosterwolde is toch een steeds terugkerend item, heel bijzonder.
    Trouwens, jij en de pest in? Dat heb ik nog niet vaak meegemaakt....