Dag 5 Lochum - Reisverslag uit Elst, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Dag 5 Lochum - Reisverslag uit Elst, Nederland van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Dag 5 Lochum

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

05 Augustus 2009 | Nederland, Elst

Vanuit Hellendoorn loop ik naar Nijverdal, ik heb even geen zin in natuur.
Tref ik op de dorpsgrens Jelle weer die een groene route wilde nemen, maar vanwege het stijgingspercentage toch weer kiest voor het lage land.
In Nijverdal speelt de natuur zich op en ik zie dat er bij een cafe de deur openstaat, er wordt schoongemaakt. Ik vraag of ik gebruik mag maken van het toilet en gelukkig wordt dat toegestaan.
Daar komt de baas beneden in zijn kamerjas en schrikt van mijn aanwezigheid. Gelukkig is dit van korte duur.
Na dit opluchtende bezoek wordt ik gevraagd om koffie mee te drinken, wat ik dankbaar accepteer.
Nu komt ook de dochter naar beneden in haar kamerjas. "Slaperig" volkje daar in Nijverdal.
De eigenaar van de " Gauwe Geit" zit deels in het onderwijs en heeft als "hobby" een cafe. Hij gaat naar de Sneekweek (mijn geboorteplaats).
Het wordt een zeer geanimeerd gesprek en ik hoef de koffie niet af te rekenen. Ik beloof hem om reclame voor zijn cafe te maken en dus bij deze.
Na 10km arriveer ik in Holten, Jelle zit al op mij te wachten. Hij is via Rijssen gefietst waar een markt was.
Na een telefoontje met Geertje arriveer ik bij de Wippert.
We willen overnachten in Laren, maar daar blijkt een fietsvierdaagse te zijn. Alles is vol.
Dan maar bellen naar Lochem en dat lukt.
In Laren een paar kaartjes voor de jarigen verstuurd en ik ben net weer onderweg als Jelle daar ook arriveert.
Jelle heeft bij Wippert nog een tijdje op het terras gezeten en daar wat mensen "moed" ingesproken. Een echtpaar waarvan de een ook liever fietst en de ander liever wandelt.
In Lochum haalt Jelle mij weer in en belanden we op het eerste het beste terras, want we hebben honger. Een verkeerde keus.
Jelle fietst daarna nog wat rond en we belanden op een gezellig keizerlijk terras en treffen daar een fries "om utens".
Nu moeten we toch op zoek naar ons slaapadres. Dit ligt buiten Lochum en het blijkt dat dit het laatste huis in die plaats is. conclusie: weer 4 km.
We arriveren rond 9 uur en er komen net meer gasten aan, allen fietsers van de Larense 4daagse.
Het zit weer gezellig.
De zoon van de eigenaar gaat de volgende dag op vakantie maar gaat eerst nog op bezoek bij oude buren. Hoef je niet te raden waar: Oosterwolde.

40 km vandaag, wel een beetje veel.
De voeten zien er niet uit.



  • 05 Augustus 2009 - 23:05

    Desiree:

    Die Jelle....is ie al bezig om anderen moed in te praten, hahaha.
    Hij krijgt straks zo de smaak te pakken dat ie misschien wel meegaat tot het eindpunt:-)
    Wel rustig aan met de voetjes hoor, ze moeten nog een héél eind mee.

  • 09 Augustus 2009 - 10:48

    LausStultitia:

    Je moet wel een beetje gek zijn dat je zo'n eind gaat lopen terijwl er op aarde electrische fietsen, motors, auto's, bussen en treinen bestaan. Maar het is goed voor de lijn, hoewel gezien je eetlust ...
    Loop maar lekker verder. groetjes van tante Koosje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Elst

Voetreis

Wandelen naar Santiago de Compostela

Recente Reisverslagen:

28 November 2009

Epiloog

17 November 2009

Dag 111 Santiago

16 November 2009

Dag 110 Pedrouzo

16 November 2009

Dag 109 Melide

16 November 2009

Dag 108 Ventas de Naron
Liana

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 394332

Voorgaande reizen:

30 Juli 2009 - 22 November 2009

Voetreis

30 November -0001 - 30 November -0001

Wandelverslagen

30 November -0001 - 30 November -0001

Fietsverslagen

Landen bezocht: