Dag 69 Douzillac - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Dag 69 Douzillac - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Dag 69 Douzillac

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

12 Oktober 2009 | Frankrijk, Parijs

Het is druk als ik de stad uitloop, maar het meeste verkeer gaat erin, dus dat gaat goed.
Het lijkt of de warmte in het asfalt verkleefd is. Buiten de stad is het beter, maar dan ben ik al flink bezweet van een paar stevige "kuitentrekkers".
Er vallen een paar druppen, maar na 10 minuten rust in een bushokje is het weer droog.
Na een afdaling door een mooi dal ben ik lunchtijd in Manzac-sur-Vern.
Hier is een leuk dorpshotel met gezellige mensen en betaalbare kamers, maar het is nog te vroeg en ik wil naar spanje.
De zon breekt nu echt door en ik wil eigenlijk niet zo ver meer lopen.
Ik kan slapen op een adres 16km verderop.
Ik loop met 29 graden door het prachtige dal van de Vern. Ik kan me indenken dat men hier wel op het platteland wil wonen.
In Bruc is een prachtig kerkje. Er is een oud, bijzonder tabernakel en Jeanna d'arc heeft een echte franse vlag in haar armen.
In Neuvic is er een leuk terras een een leuke zwijnenfontein.
Om 17.00 uur ben ik op mijn adres bij een hollandse dame.
Je kunt hier ook low-budget slapen: tuinhuisje met 2 bedden en een tafel met 2 stoelen. Niet voor mij.
Ik heb een eigen apartemant, maar daar slaap ik alleen maar, want ik zit tot 21.30 met mijn gastvrouw buiten te tafelen.
Gezellig om weer eens nederlands te praten.

ps. morgen meer berichten, want de zaak gaat sluiten

  • 12 Oktober 2009 - 16:52

    Froukje Rietman:

    Hoi Liana, compliment voor al je verslagen maar... voel je je niet alleen?
    Iedere dag weer je rugzak op en maar weer verder! Nu al weer 69 dagen onderweg en het einde is nog niet in zicht. Ik vind het een geweldige prestatie en weet ook dat je toch wel geniet. Groeten uit een nat koud Langdijke, 29 graden bij jou is heel wat anders dan hier in ons kikkerlandje. Tot Ziens!!

  • 12 Oktober 2009 - 19:17

    Trudy :

    Hallo Liana,
    Je bent al weer zoveel dagen op stap en je blijft ons maar verblijden met die mooie verhalen, daar voor alvast mijn dank ;).
    Wat een verschil van temperatuur met hier zeg, het is hier zo rond de 12 graden en gister zijn Bertus en ik tijdens een wandeltocht in Loenen nog flink natgeregend. En dat terwijl we de regencape omhadden. Maar zulke einden lopen met 29graden lijkt me ook niet echt een pretje, zeker niet met zulke zware bepakking. Heel veel groetjes uit Ede en ik kijk alvast uit naar de volgende berichten.
    Groetjes, Bertus en Trudy

  • 12 Oktober 2009 - 20:08

    Susanna:

    hoeveel beelden ban Jeanne d'Arc ben je ondertussen al tegengekomen? ;)

  • 12 Oktober 2009 - 20:09

    Susanna:

    oh sorry niet 'ban' maar 'van'

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Voetreis

Wandelen naar Santiago de Compostela

Recente Reisverslagen:

28 November 2009

Epiloog

17 November 2009

Dag 111 Santiago

16 November 2009

Dag 110 Pedrouzo

16 November 2009

Dag 109 Melide

16 November 2009

Dag 108 Ventas de Naron
Liana

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 394230

Voorgaande reizen:

30 Juli 2009 - 22 November 2009

Voetreis

30 November -0001 - 30 November -0001

Wandelverslagen

30 November -0001 - 30 November -0001

Fietsverslagen

Landen bezocht: