Dag 71 Saint-Ferme - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Dag 71 Saint-Ferme - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Dag 71 Saint-Ferme

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

13 Oktober 2009 | Frankrijk, Parijs

Op aanwijzing van de vrijwilligster neem ik de andere brug en kom niet in Saint-Foy-la-Grande. Volgens mij is er een beetje competitie tussen beide steden. De een heeft de refuge en de andere is de eindbestemming.
De Gironde scheidt de 2 zelfs in verschillende departementen.
In Les-Leves-et-Thoumeyvragues zie ik een grote wijnfabriek annex winkel. Misschien hebben ze koffie. Ik kan wel wijn krijgen, het is nog een beetje vroeg, zo frans ben ik nog niet. Ik mag rondkijken en de verkoper wil me wel op de foto zetten. Voor het bedrijf natuurlijk. Ik had al een foto gemaakt: groei, productie en consumptie op 1 plaatje.
Even verderop is een benzinepomp met de nodige versnaperingen.
Na een aantal malen verkeerd gelopen te hebben, neem ik het laatste stuk "grote weg" en kom in Pellegrue. Hier maak ik alleen gebruik van het restaurant. Er is een mooie markthal, maar voor de rest; gauw wegwezen.
Om 15.15 ben ik in Sainte-Ferme. Het begint weer te regenen en ik schuil in de hal van de mairie. De kerk krijgt ook een bezoek. het is er vrij donker en later zie ik dat het licht voor 2 euro aan kan. Laat maar zitten er komen nog kerken genoeg.
Eindelijk is de bakker ook uitgeslapen en kan ik mijn boodschappen voor morgen doen.
Om 16.00 uur kan ik terecht bij de refuge en wordt ik ontvangen door een parijs echtpaar.
Ik krijg een heerlijke maaltijd en na het eten spelen we rummikub. Waar ik natuurlijk een paar spelletjes van win.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Voetreis

Wandelen naar Santiago de Compostela

Recente Reisverslagen:

28 November 2009

Epiloog

17 November 2009

Dag 111 Santiago

16 November 2009

Dag 110 Pedrouzo

16 November 2009

Dag 109 Melide

16 November 2009

Dag 108 Ventas de Naron
Liana

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 394225

Voorgaande reizen:

30 Juli 2009 - 22 November 2009

Voetreis

30 November -0001 - 30 November -0001

Wandelverslagen

30 November -0001 - 30 November -0001

Fietsverslagen

Landen bezocht: