Dag 72 Bazas - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Dag 72 Bazas - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Dag 72 Bazas

13 Oktober 2009 | Frankrijk, Parijs

Een familielid heeft de halve nacht als een kamikaze om mij heen gevlogen. Hij schijnt dat bij alle pelgrims te doen.
Heerlijk lopen zo 's morgens vroeg en ik ben al om 11.30 in La Reole. Er is geen internetcafe, dus ik ga verder. Het hotel in Pondauret is gesloten, dus ik rust in het kerkje.
In Sauvignac krijg ik nog een late lunch, wat voor mij een complete maaltijd is.
In Auros besluit ik dat het genoeg is. Ik heb 34 km gelopen en het is al na vieren.
Het VVV kan ze me alleen in Bazas aan een kamer helpen, de rest ligt niet op de route en teruglopen is er niet bij.
Dit betekent wel dat er nog 10 km onder de zolen door moet, maar de gratis kamer wacht op mij.
Na 2 km stopt er een auto en ja hoor ik ben weer ingestapt. Hardleers.
De man is een brit die hier sinds 4 maanden woont. Hij vraagt van alles en nog wat over al die pelgrims. Hij biedt ze wel eens een lift aan, maar de meesten zijn verstandig, maar zo komt hij natuurlijk niets te weten.
Via de VVV achterhaal ik het adres en krijg de sleutelcode.
Buiten tref ik een nederlands stel. Er zijn maar 4 bedden en er zijn al 2 personen. De overloop en het matje van de man bieden uitkomst.
Het stel gaat om een pizza en ik eet met de fransman en de canadese.
De fransman regelt voor ons drieen een slaapplaats voor de volgende dag. Toch wel zo gemakkelijk en het is gezellig om medepelgrims te ontmoeten. De fransman, ik zal hem F noemen, probeert vroeg te slapen. Helaas de candese (C) en ik kletsen een eind weg.
Ik vertel dat ze onderdeel van mijn verhaal worden. F wil niet met zijn naam op het internet en ook niet dat hij altijd naakt slaapt, maar dat met 3 dames op de kamer maar achterwege laat.
's Nachts regent het behoorlijk, nou dat kan morgen dan niet meer vallen.