Dag 96 Carrion de los Condos - Reisverslag uit El Burgo Ranero, Spanje van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Dag 96 Carrion de los Condos - Reisverslag uit El Burgo Ranero, Spanje van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Dag 96 Carrion de los Condos

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

04 November 2009 | Spanje, El Burgo Ranero

Ik ontbijt in een ruimte waar de magnetron staat. Hier ligt ook de hele boekhouding van de eigenaar. Hij krijgt nog een hele klus om zijn belastingformulieren in te vullen, wat een bende.
In Boadilla del Camino ga ik naar de herberg bij de kerk om koffie. Hier tref ik PKM weer. Ondanks waarschuwingen zijn ze gisteren doorgelopen en moeten vandaag verder op natte schoenen. Ze hadden wel een mooi overnachtingsadres. Ik ben een beetje jaloers.
In Formista tref ik ze weer, ze lijken wel onkruid., maar het zijn gezellige lui.
Ook moeder en dochter uit Canada zijn er. Ik heb ze voor het eerst in Ostabat gezien en kom ze regelmatig tegen. Tell komt ook binnen.
Ik loop een stukje met Tell op en in Revenga de Campos treffen we de 2 koreaanse dames. Ook al eerder gezien.
In Villarmentero de Campos is het weer tijd voor een bakje. Hier kan ik in het duits overschakelen met de vrijwilligster. Het is vandaag allerzielen, een nationale feestdag. De winkels zijn dicht, maar de horeca draait gewoon door. Gelukkig was allerheiligen op zondag.
De laatste 10 km zet ik de gang erin. Ik ben blij dat ik er ben en duik de eerste de beste bar in om er ook meteen weer uit te gaan. Het staat er blauw van de rook. Dat mag hier nog. Dan de volgende maar. Een sigaretje is niet zo erg, maar als er een dikke sigaar aangaat ben ik hier ook gauw weg.
Dan maar op zoek naar de herberg. Er arriveren meer pelgrims. We worden hartelijk ontvangen door de zusters, wat zijn ze klein. Ze leiden ons rond en we hebben gratis internet met hierboven, via de bijbel. Ze zal dit grapje iedere dag wel vertellen, maar het is leuk.
Later vragen ze of we tevreden zijn over de accommodatie. Dat zijn we, want volgens mij is het pas gerenoveerd. Ik denk dat er wat competitie is tussen Benedictus en de heilige Clara, de andere herberg.
Het eten is weer zeer laat, dus dat worden weer tapas en een broodje als avondeten.
Alweer tref ik PKM, die slapen bij Clara.
Terug in de herberg klets ik nog wat met een schots meisje en daarna is het oogjes toe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, El Burgo Ranero

Voetreis

Wandelen naar Santiago de Compostela

Recente Reisverslagen:

28 November 2009

Epiloog

17 November 2009

Dag 111 Santiago

16 November 2009

Dag 110 Pedrouzo

16 November 2009

Dag 109 Melide

16 November 2009

Dag 108 Ventas de Naron
Liana

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 393414

Voorgaande reizen:

30 Juli 2009 - 22 November 2009

Voetreis

30 November -0001 - 30 November -0001

Wandelverslagen

30 November -0001 - 30 November -0001

Fietsverslagen

Landen bezocht: