Dag 76 Saint-Rever - Reisverslag uit Orthez, Frankrijk van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Dag 76 Saint-Rever - Reisverslag uit Orthez, Frankrijk van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Dag 76 Saint-Rever

Door: Liana

Blijf op de hoogte en volg Liana

15 Oktober 2009 | Frankrijk, Orthez

Er kan uitgeslapen worden want het internet is pas som 8.30 uur beschikbaar.
Het kost me 3 uren typen en dan is het tijd voor koffie en pain au chocolat. Dat ga ik nog missen straks.
Ik loop de stad uit en kan de goede afslag niet vinden. Ik kom bij een 4-baans weg. Ik vind dat ik al te ver ben om terug te lopen. Dat doet een pelgrim niet. Gelukkig zijn er parallel wegen. Ik kies voor de linker. Foute boel natuurlijk; altijd rechts kiezen. De weg loopt dood en ik moet een stukje langs de vangrail. Wel aan de goede kant.
Bij Haut-Mauco ga ik eraf. Dat ligt aan de rechterkant van de weg en natuurlijk is dit de goede keus. Er is horeca, bovendien verkopen ze drop. Daar gaat wat van mee in de rugtas.
Om 16.00 uur ben ik ter plekke en haal de sleutel van de refuge. Ik zie in het register dat C er al is.
Ik tref haar in de kerk.
We slapen vannacht in het Jacobijner klooster. Dit keer wat minder luxe. Een kamer met 4 bedden en er is sanitair. Beneden staan grote tafels en een magnetron. Maar niet zeuren, het is gratis.
Het nederlandse stel dat ik Bazas heb getroffen komt ook binnen. Ik zal net onder de douche. Ik klets zo met de vrouw dat mijn schone ondergoed ook bij de was gaat. Hier kom ik pas na het douchen achter. Dat is wel even lachen, want mijn handdoek heeft het formaat van een theedoek. De grapjes gaan over en weer en het plafond is mooi.
Er zijn in deze plaats verschillende eetgelegenheden, maar de enige die open is, is de afhaal-pizza. Maar het smaakt best.

  • 15 Oktober 2009 - 20:17

    Desiree:

    O o Liana, die Pain au Chocolat is lekker he?
    De keren dat wij in Zuid Frankrijk op vakantie waren kochten we dat steeds op het strand.
    Echt heeeeeeeerlijk!!

  • 17 Oktober 2009 - 17:25

    Janet:

    Hier in Belgie kun je ze bij de bakker ook kopen.Lekker maar oh zoveel calorien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Orthez

Voetreis

Wandelen naar Santiago de Compostela

Recente Reisverslagen:

28 November 2009

Epiloog

17 November 2009

Dag 111 Santiago

16 November 2009

Dag 110 Pedrouzo

16 November 2009

Dag 109 Melide

16 November 2009

Dag 108 Ventas de Naron
Liana

Actief sinds 14 Jan. 2009
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 394123

Voorgaande reizen:

30 Juli 2009 - 22 November 2009

Voetreis

30 November -0001 - 30 November -0001

Wandelverslagen

30 November -0001 - 30 November -0001

Fietsverslagen

Landen bezocht: