Dag 48 Corbigny - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu Dag 48 Corbigny - Reisverslag uit Nevers, Frankrijk van Liana Zuidema - WaarBenJij.nu

Dag 48 Corbigny

18 September 2009 | Frankrijk, Nevers

Het regent vanmorgen, dus direct de cape maar om. Na een kilometer kan die al weer af.
In de route is weer een romeinse weg, die gevaarlijk is bij nat weer. Haha ik kan voor civilisatie kiezen, zonder mij schuldig te voelen.
In Bazoches staat een kerkje met prachtig schilderwerk. Er is ook een graftombe van een beroemd persoon, al is hij mij niet bekend.
Even later is er toch een mogelijkheid om koffie te kopen en tussen de middag lunch ik in de berm bij een klein kapelletje. De cijfers 1958 zijn nog vaag te lezen, we zijn dus even oud.
In Corbigny kan ik in het pelgrimshuis van de franse vrienden van de weg van Vezelay slapen.
Ik tref 2 duitse vrijwilligers en een canadees stel dat hen aflost. Ik ben te vroeg, maar krijg toch een biertje.
Later de stad in voor een terrasje natuurlijk.
Hier zit een nederlander achter zijn laptop en pleegt allerlei telefoontjes naar Nederland. Vakantie? Zijn vrouw legt van alles en nog wat uit aan haar moeder hoe het hier toegaat in Frankrijk. Bij het Hotel de Ville (gemeentehuis) meldt zich een fietser. Ze denken dat het een zwerver is, maar het is waarschijnlijk ook een pelgrim.
Als je een tijdje onderweg bent ga er weer heel naturel uitzien. Volgens mij weet de vrouw minder van Frankrijk als dat ze doet voorkomen. Hier kun je via de mairie altijd aan een slaapplaats komen.
Terug in het pelgrimshuis blijkt dat de duitsers hun eerste lekke band hebben. Prijs de dag niet voor het avond is. Hier is de duitser nu ook van op de hoogte en het wordt een internationale hersteloperatie.
De duitsers eten in de stad en ik schuif bij de canadezen aan tafel.
Zij gaan later vanaf Limoges de route afmaken.
Als ik al op bed liggen komen de duitsers binnen.
Haha ik slaap met 2 andere mannen.